zaterdag 30 september 2017

Over orka's en mensen

Deze avond laat op mijn computerscherm nog even gekeken naar Van Gils & Gasten, onder andere over orka's.
Ongelooflijk boeiend wat ik leerde over de "maatschappij" van die dieren! Zoals bijvoorbeeld over orka-moeders die rond hun 40 jaar in de menopauze gaan, zodat ze samen met dochters en zonen kunnen zorgen voor de opvoeding van de "kleinkinderen". Orka-vaders hebben minder geluk: zij zouden rond hun 40ste sterven (Ik vrees wel dat de link die ik hierboven plaatste binnenkort niet meer zal werken).

Ik vroeg me daarna iets af: hoe komt het dat we wel tot op zekere hoogte kunnen communiceren met een dier of met een baby die nog niet kan spreken en dat het zo moeilijk gaat met een volwassene die niet meer kan spreken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten