vrijdag 3 november 2017

Telefoneren, mailen en sms'en

Nadat bleek dat we vandaag niet konden helpen aan de opbouw van onze tentoonstelling heb ik, buiten dat schoonmaken, ook een hele tijd met mijn moeder Nany gebeld.

We hadden het onder andere over het feit dat, wat het kerstfeest betreft, onze familie nog meer uit elkaar valt. Ik vroeg haar ook waarom ze is opgehouden elk jaar een mis te laten zeggen voor mijn vader (met aansluitend een eenvoudige familiereünie met broodjes en toespijs). Ze draaide rond de pot en eigenlijk weet ik dus nog niet waarom ze het niet meer doet.

Nany verweet ook mijn broer en mij dat we zo weinig contact hebben met elkaar. Ik antwoordde dat ik geregeld naar hem mail maar dan soms weken, wegens het te drukke leven van broertje, moet wachten op een antwoord. Daarop zei Nany: 'Ha ja, tijd om te mailen zal jouw broer niet snel vinden, zo druk als hij het heeft. Je zou hem beter af en toe eens telefoneren.'
Waarop ik haar probeerde duidelijk te maken dat telefoneren nog meer beslag zou leggen op zijn schaarse vrije tijd terwijl een mail veel minder dringend overkomt. Maar dat leek ze niet te begrijpen...
Ze gebruikt dan telkens het argument dat iemands stem horen toch aangenamer is dan een "brief" van iemand te krijgen... Eigenaardig,want zelf is ze nogal fan van sms'en (dat merk ik op telkens als ze hier verblijft).

Ik weet dat ze vooral fan is van babbelen en sms'en of telefoneren staan daar dichter bij dan brieven of mails.

Dat is trouwens de reden waarom ik geregeld (zoals vandaag) een halfuur of langer aan telefoon hang met haar, ik die eigenlijk een hekel heb aan telefoneren (maar niet aan haar).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten