zaterdag 13 januari 2018

Een bijna gewone zaterdag

Vlak na de middag kregen we een bezoekje van Boudewijn Knevels. Nu weet ik waarom hij gisteren niet opdaagde, maar jammer genoeg mag ik hier niet alles vertellen over andere mensen hé! Wij (Roger, Boudewijn en ik) hebben er wel hartelijk moeten om lachen!

Afijn, hij heeft zijn porties meegekregen, die, vermoed ik, ruim voldoende zijn om Ilonka en hem vandaag te voeden!

Daarna een telefoontje van mijn moeder Nany die even in de war was en dacht dat Roger vandaag verjaarde (dat gebeurt pas volgende maandag). Nee, het is geen teken van Alzheimer of zo: mama weet dat mijn Roger en onze Matadi-vriend Roger Beeckman vlak na elkaar verjaren, maar ze heeft altijd getwijfeld aan wie nu als eerste verjaart. Dat is Roger Beeckman: hij wordt morgen 89 jaar! En Elena 7 jaar dezelfde dag!

Nany begreep niet dat ik niet minstens de kinderen en kleinkinderen (en liefst haar erbij) had uitgenodigd om mijn Rogers 74 jaar te vieren. Ik had alle moeite van de wereld om haar te doen begrijpen dat, na al die nieuwjaarsdrukte, het beste cadeau voor Roger een korte rustige periode was.
De kinderen, kleinkinderen en Nany ontmoeten we trouwens heel binnenkort.

Daarna gingen we soepbeenderen kopen en heb ik nog eens een ouderwetse bouillon getrokken. Morgen maak ik daar soep van (deze avond dronken we als eerste gerecht onze laatste fles gazpacho op).

Terwijl de bouillon aan het trekken was, nog een deel van het huis schoongemaakt (één kamer per dag hé). En daarna iets gelezen dat ik jullie niet wil onthouden. Het zijn nieuwjaarswensen van degene die Roger mijn goeroe noemt. Het gaat wel over vorig jaar en Frankrijk, maar ik ga er grotendeels mee akkoord, lees zelf maar hier. Gebruik desnoods DeepL om het te vertalen, ik weet zeker dat zulke tekst vrij goed vertaald zal worden.

Na het avondeten (gazpacho en alu gobi) nog even gelezen in de relax en daarna enkele mails beantwoord voor ik nog enkele bladzijden uit mijn vroegere dagboeken overtypte.

Nu is het tijd voor even echte ontspanning. Een filmpje misschien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten