dinsdag 6 februari 2018

Nieuw damptoestel

Eigenlijk is het enkel een nieuwe batterij maar voor mij voelt het aan als een gloednieuw toestel.

Ongeveer anderhalf jaar geleden kocht ik het rode damptoestel dat ik het liefst en dus ook het vaakst gebruik.
Gisteren viel mij op dat het constant uitging. Dus vroeg ik aan Roger om vandaag langs de tabakswinkel in Sint-Truiden te rijden (met het idee daarna even rond te wandelen in de stad). Ik dacht dat ik een nieuwe coil nodig had maar de winkeluitbater vermoedde dat de batterij van mijn toestel versleten was. Normaal gaat die maximum een jaar mee, vertelde hij ons. Daar zit ik dus al een poosje over. Hij stelde voor nog even te wachten (omdat het rode toestel af en toe nog een poosje werkt) en ondertussen mijn ander toestel te gebruiken...

Ik was echter al lang van plan een blauw toestel te kopen, en, vermits dat omhulsel eigenlijk de batterij is, besloot ik toch een nieuwe batterij te kopen. Een blauwe dus deze keer.


Eigen foto's
De vroegere, rode batterij werkt inderdaad af en toe nog even en ik ben van plan die te gebruiken tot ze  definitief de geest geeft maar ik ben wel blij dat ik er nu de gewenste blauwe bij heb zonder dat ik een volledig nieuw toestel moest kopen.

O ja, uiteindelijk hebben we toch geen wandeling gemaakt in Sint-Truiden: het sneeuwde, het was koud (en Roger hoest nog steeds te veel).

Deze avond een mail van dochterlief: nu is Eva ziek.



Binnenkort moet ik dus echt afscheid nemen van dit mooi toestelletje (eigen foto gemaakt op 1 september 2016)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten