donderdag 8 februari 2018

Over Eva en vrienden

Schattige Eva werd deze ochtend wakker om 8:15 uur, een heel deftig uur voor een peuter! Als ontbijt wilde ze geen melk, geen brood, alleen een soja-vanillepudding, een mandarijntje, een koekje en een beker water. Roger mat haar temperatuur: ze had helemaal geen koorts meer.

Tot 11 uur ging ze spelen, tekenen en tateren. Wat spreekt ze opvallend goed en wat is ze een gemakkelijk kind (tenminste zolang je haar begrijpt: ze krijgt alles gezegd wat ze wil zeggen maar soms begrijp ik haar taaltje niet en dan geraakt ze vreselijk gefrustreerd)!

Daarna wilde ze een dutje doen 'bij de beertjes en het uiltje' dat ze nog eens in gang trok voor ze in slaap viel.

Om 12 uur maakten we haar wakker, want we moesten ten laatste rond 13 uur in het Leuvense zijn. Haar mama zou dan thuiskomen van lesgeven en wij hadden iets over 13 uur afgesproken met vriend Karel.

Dochterlief bleek geen les te zijn gaan geven: nu was zij weer haar stem kwijt. Ik heb de indruk dat de virussen zich goed vermaken de laatste tijd; trouwens deze avond is Roger ook weer feller aan het hoesten.

Rond 13:15 uur haalden we vriend Karel af aan zijn flat en samen reden we naar de "Engelenburcht" in Tildonk. Daar kregen we weldra het gezelschap van vriendin Marieke die het heel druk bleek te hebben met grieperige kleinkinderen en haar man met een beenbreuk.

We aten samen. Konijn met pruimen en witloof voor mij, konijn met witloofbier voor Marieke en Karel en een chateaubriand voor Roger. Heel lekker (ik had al zo lang zin in konijn!) en niet duur.




Eigen foto's
Marieke moest ons al vrij snel verlaten om weer een paar kleinkinderen te gaan oppassen. Karel en wij bleven bij een Orval keuvelen, filosoferen, herinneringen ophalen, spreken over onze recente lectuur, kunst, politiek en literatuur in het algemeen.

Na een poosje reden we naar het Begijnhofhotel in Leuven voor een laatste Orval. Het was er ook heel gezellig... met als gevolg dat wij pas rond 23:30 uur thuis waren...waar het 4°C kouder bleek te zijn dan in Leuven (hier -4°C, daar 0°C).

En, zoals ik al zei, Roger is opnieuw feller aan het hoesten... en ik aan het niezen! Hopelijk hebben we weer geen nieuwe virus opgedaan!

Nu, mijn niezen ligt waarschijnlijk aan al het stof hier in huis: het wordt echt tijd dat ik weer een beetje opruim en schoonmaak!😒

Geen opmerkingen:

Een reactie posten