zondag 4 maart 2018

Mies Bouwman in gesprek met Godfried Bomans

Het gaat over een televisieinterview uit 1962 waar Roger en ik (op zijn uitnodiging) pas samen naar gekeken hebben.

Ondanks het lelijke kapsel van Mies Bouwman zaliger heb ik er echt van genoten, en niet in het minst van Bomans' zin voor humor en ironie!

Ik vond ook dat hij veel waarheden vertelde, zoals bijvoorbeeld dat een schrijver "van nature uit" zoekt naar de perfecte verwoording (wat ik tegenwoordig vaak mis bij schrijvers), dat hij moet proberen de kinderlijke, onbevangen manier van kijken naar de wereld terug te vinden of nog dat oude huizen met veel verborgen hoekjes meer inspirerend zijn dan moderne huizen en appartementen waar men los doorheen kijkt.

Ik raad jullie dit (oké, iets ouderwetse) interview echt aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten