maandag 12 maart 2018

Weggeefwinkel

Ik wist dat er in onze gemeente een "weggeefwinkel" is maar ik was er nog nooit naartoe gegaan. 
Deze middag, nog voor onze boodschappen, gingen we de ons toebedeelde huisvuilzakken afhalen in het gemeentehuis. We werden er bediend door een lid van de werkgroep WOI, Koen Vanbrabant. 

In het lokaal waar we onze zakken kregen, zag ik planken vol kinderboeken en -speelgoed staan. Ik vroeg aan Koen waarom die daar stonden en hij legde me uit dat we ons in de "weggeefwinkel" bevonden. 
We kregen een beetje uitleg over de werking van die "winkel" en... ik denk dat, als Elena, Matthias en Eva nog eens hier logeren, we daar even naartoe gaan. Koen zei letterlijk: 'Als iets jou aanstaat, neem je het gewoon mee.'
Dat is toch interessant, kindjes?
Uiteraard kunnen we in ruil speelgoed of boeken die jullie niet meer interesseren daar naartoe brengen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten