maandag 9 april 2018

Broekom, lectuur en... "Her"

Na enkele huishoudelijke taken (ik heb onder andere eindelijk gestreken en toch maar een heel klein beetje ons binnenplein en ons terras gefatsoeneerd) maakten we een wandeling in Broekom. Een mooie wandeling van ongeveer 45 minuten... maar nog enkel de sleedoornstruiken beginnen te bloesemen en de bloesemwandeling van de KVLS is voor heel binnenkort gepland: ik vrees dat het weer een "bloesemwandeling" zonder bloesems wordt!





Foto's Roger
Na het avondeten lang gelezen. Afwisselend in "De geheime doortocht van de schildpad" van Sarina Lesage en in "Brede heupen" van Kristien Hemmerechts (allebei voor de tweede keer). Het bundeltje van Sarina is boeiend... maar hoe vaker je er een gedicht uit leest, hoe meer je de neiging hebt haar gedichten op verschillende manieren te interpreteren. Plus dat sommige verzen gewoon, zelfs zonder eigen interpretatie, heel diep doen nadenken. Een voorbeeld: "Wat gaat vooraf/ aan wat zichtbaar en benoembaar is?/ Waar is de bron?/ Wat is de motor?/De oude mens sterft,/ de nieuwe mens verrijst."

Voor het slapengaan (wat ik dus seffens ga doen) samen met Roger gekeken naar "Her". Hendrik had me die film cadeau gegeven en zei me: 'Heel trage film maar ik denk dat jij hem onder andere juist daarom mooi zult vinden.'
Ik vond hem heel mooi en ongelooflijk boeiend maar...  zelfs ik vond hem veel te traag!😉

Nu is de vraag natuurlijk: ben ik veranderd???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten