woensdag 16 mei 2018

Babysitten


Toen we deze ochtend opstonden, vonden we weer een geschenk in de bus: een nieuwe publicatie van Ivo Hermans. Ik nam het boek mee naar de kleinkinderen (uiteraard omdat ik dacht erin te kunnen lezen, maar daar kreeg ik niet echt de tijd voor). Ik heb er wel al in gebladerd en ik weet nu al dat ik er ga van genieten, ook al omdat het onder andere gaat over een herkenbaar verleden (en onder andere over onze vriend Dirk Lambrechts zaliger). 

Eigen foto
Terwijl we naar het Leuvense reden, dacht ik aan "mijn zieke" die vandaag zijn derde chemo-cocktail zou krijgen en stuurde ik hem een korte aanmoediging. Hij antwoordde prompt en bleek zich niet zo goed te voelen. Waarschijnlijk (en hopelijk) begint de chemo te werken?


Elena en Matthias vertelden enthousiast over hun schooldag (Matthias had een "baard": een pleister op zijn kin, wegens erop gevallen op de speelplaats en Elena droeg een mooie, nieuwe jurk die haar mama zelf had gemaakt).
Samen gingen we Eva afhalen... die al even enthousiast bleek


Tijdens het middagmaal vernamen we dat Elena geen zwemles had vandaag. 'Ik ga even bij Anna spelen, maar niet lang, zo kunnen we lang samen spelen, jij en wij,' zei Elena tegen mij.
Dat deden we dan ook, nadat Elena even bij het buurmeisje was geweest, Matthias een poosje in zijn eentje had gespeeld met een zelfgemaakt bootje en een badje water, en Eva haar dutje deed.






Eigen foto's
Eva werd wakker, de kindjes aten wat fruit en wilden daarna een stad bouwen in de speelkamer. Voor mij was het ongeveer tijd om te beginnen koken... en ik kreeg hulp van Eva!






Eigen foto's
Hun mama at snel en vertrok naar haar school, hun papa kwam thuis, we aten... en schoonzoon bleek van een recent zakenreisje een chocoladetaart meegebracht te hebben. Daar gaf hij ons elk een stukje van (lekker!). 

Roger en ik reden naar huis nadat ik nog plannen had gemaakt met de kindjes: heel binnenkort komen ze even hier logeren.

Thuis wilde ik, nadat ik een wasmachine aan de gang had gezet, eerst beginnen lezen in het boek van Ivo maar ik bedacht dat ik beter eerst dat ander boek uitlas ("Kom, we zijn tebie"): dat resulteerde in een heen en weer springen tussen de twee boeken. Ik heb dus nog veel leesplezier voor de boeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten