maandag 16 mei 2016

Broekom en Heks

De ijsheiligen lijken voorbij: veel minder wind vandaag, een beetje zon en, ondanks een temperatuur die amper tot 13°C steeg (tot 16°C in het Antwerpse volgens Nany die ik een half uurtje aan telefoon had), een veel minder koud gevoel.

Na nog een beetje schoonmaken, wandelden we een klein uur in Broekom. Nog steeds dat heerlijke parfum maar veel meer wandelaars ontmoet dan we gewend zijn: ik denk wel een dertigtal.



Foto's Roger behalve de eerste
Daarna gingen we iets drinken bij Stephane Malais in Heks, waar iets later ook Jos V aankwam. Hij ontmoette daar twee vrouwen die hij blijkbaar kende vanuit zijn vorige leven in Tongeren en, terwijl Roger en ik genoten van ons bier, konden we een heel interessante conversatie volgen over onder andere door Jos geleide bezoeken aan Luik.

Eigen foto
Na ons avondmaal (groentesoep, zalm en prinsesboontjes) en nog een lang telefoongesprek eerst nog wat gelezen en daarna nog wat moeten werken aan de jongste Limburgse monografie (Jan Gerits had nog belangrijke informatie aangekregen die er liefst moest aan toegevoegd worden en ik hoop dat Edith de tekst nog niet naar de drukker heeft gebracht).

Daarna liet Roger me dit lezen. In godsnaam, heeft die universiteitsprofessor wel ooit zelf het Nieuwe Testament van a tot z gelezen? :-(


Geen opmerkingen:

Een reactie posten