woensdag 19 april 2017

Snelle kroniek van vier "Paas"-dagen

Zondag 16 april haalden we Hendrik en Nany af aan het station van Leuven om daarna naar onze dochter te rijden waar Zeger al op ons wachtte.
Eva leek ons in eerste instantie niet te herkennen maar algauw kroop ze weer op onze schoot. Na een uitgebreid aperitief en een tomatensoep met balletjes (besteld door Elena en Matthias) aten we onder andere heel lekkere (dankzij de kookkunst van schoonzoon) lamsbout gevolgd door taart.




Foto's Roger
Rond 20 uur reden Nany, Hendrik en wij terug naar Limburg. Thuis zorgde Hendrik voor zijn was en daarna begon een lange praatavond (afijn, voor Roger en mij was het eerder een luisteravond😊). Met muziek op de achtergrond, uiteraard.

Maandag 17 april belde Nany na het ontbijt naar haar neef E. (in de betekenis van "cousin") in Hoksem: of we welkom waren.
E. ontving ons met open armen en taart en had zijn zus G. opgetrommeld. Zijn echtgenote was een beetje ziek en kon ons na het vieruurtje dus niet vergezellen op onze wandeling naar de plek waar vroeger het boerderijtje van mijn overgrootouders stond. Onderweg merkten we op dat de kerk open was en de daar aanwezige koster gaf ons een hele uitleg, onder andere over een ooit gestolen en later teruggevonden beeld. Weer volop herinneringen en nostalgie!


Het beeld dat ooit gestolen werd 
Hier stond vroeger het boerderijtje van mijn overgrootouders (foto's Roger)
' s Avonds thuis, na ons avondmaal, nog een lange praatavond.

Gisteren, 18 april, deden we uitgebreide boodschappen (Aldi, Colruyt, de tabakswinkel waar Nany Roger een sigaar cadeau gaf en zelfs Action omdat Nany die winkel niet kende). Daarna, tijdens het koken en het eten uiteraard babbelen met Nany en na het avondmaal weer een lange praatavond, deze keer met op de achtergrond muziek uit de jaren 60.

Foto Hendrik
Vandaag, na het late middagmaal, brachten we Nany en Hendrik naar het station van Sint-Truiden.

Roger en ik reden daarna nog even langs de kringwinkel (waar we weer enkele boeken kochten) en maakten een korte wandeling in het bosje van Bevingen (waar veel bomen omgewaaid bleken).
Na een snel avondmaal nog enkele uren gewerkt voor de werkgroep WO I (en ook even gelezen in "The King's Speech", een boek dat vriendin ML aan mijn moeder had bezorgd om het mij te geven - wat Nany steeds vergat. Maar nu is het terecht, bedankt ML).
O ja, gewerkt met op de achtergrond chansons van Françoise Hardy en Joe Dassin: bedankt Hendrik!



Foto's Roger
Deze avond, heel laat, ben ik, bij wijze van uiteindelijke ontspanning na vier "Paasdagen", nog beginnen kijken naar "The King's Speech", omdat Hendrik me aanraadde naar de film te kijken alvorens het boek te lezen.
Heb echter de film, hoewel die heel boeiend lijkt, niet uitgekeken: ik voelde me veel te moe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten