maandag 11 december 2017

Heel oude reactie gevonden

Sneeuw overal in Vlaanderen vandaag behalve in Heers (alleen een klein beetje smeltende sneeuw deze avond): dat is ongewoon! Ook een gevolg van de opwarming?

Omdat hier voor morgen wel sneeuw wordt voorspeld, stelde ik voor vandaag onze boodschappen te doen (hoewel we niet meteen zonder eten zullen vallen). Dat werd onze enige beweging voor deze dag. Veel te weinig, ik besef het maar... het regende bijna de hele dag en het waaide weer zo fel... en het was koud!

Roger heeft een groot deel van de dag gevuld met het bijwerken van zijn stamboom (eigenlijk op vraag van Benny, lid van de vroegere werkgroep WO I, die al lang bezig is de stamboom van alle mensen uit Heers op te maken). Omdat de familie van Roger uit Heers afkomstig is en die van mijn grootmoeder Renwa voor een deel ook, heeft Benny natuurlijk ook hele delen van Rogers en mijn stamboom.

Om Roger te helpen, raadpleegde ik mijn dagboek... en daarvan zijn delen (in het Nederlands - mijn dagboek hou ik in het Frans bij) overgenomen op deze blog (en vice-versa).

Zo kwam ik terecht op deze post van mij uit 2012. Waar ik een reactie vond die meer dan een jaar later werd gepost... en die ik tot nog toe niet had opgemerkt. De tekst begreep ik niet echt heel goed (erg hé: de nieuwe lingua franca blijft voor mij een vrij moeilijke taal... al heb ik hier toch het gevoel dat de reactie komt van iemand die "even goed" Engels spreekt als ik) maar ik probeerde wel de blog te bezoeken waar die lezer naar verwees. Helaas, die blog bestaat niet meer (of is is niet bereikbaar?).

Ik heb toch maar in mijn pover steenkolenengels geantwoord op die onbekende lezer. Eigenlijk alleen gezegd dat ik niet aan zijn/haar blog geraak, maar eigenlijk is de voornaamste vraag die ik me stel: wat bedoelt hij/zij met "p.c."? Ik dacht uiteraard meteen aan "personal computer" maar Roger zegt me dat het ook kan betekenen "politieke correctheid"!?

Intrigerend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten