woensdag 31 juli 2013

Vrij drukke dag

Op mijn dagprogramma stond onder andere de keuken onder handen nemen. Uiteraard na onze brunch.  Maar ik geraakte daar niet mee  klaar, omdat het tijd was om weer eens uitgebreid boodschappen te doen – en ons nieuw broodoventje te gaan afhalen.

Moulinex broodbakmachine, made in China (en niet in Frankrijk!) Foto Roger

Onderweg las ik een verontrustende mail van een KVLS-lid. Maar daar heb ik het dus al over gehad.

Daarna weer wat werk, en dan koken. Roger wilde graag dat ik eens de Catalaanse Romescosaus zou klaarmaken. Dat deed ik dus en serveerde die met Cappellini (niet te veel omwille van de koolhydraten),  garnalen en inktvis. Het smaakte heerlijk!

Romesco-saus met capellini, garnalen en calamarringen

Terwijl ik daarna even aan het lezen was in de relax (echt interessant, die twee boeken) stelde Roger een avondwandeling voor. Volgens mij had hij al beweging genoeg gehad, maar als hij zelf voorstelt om te bewegen, ga ik zeker niet tegenstribbelen.

En, vermits ik heel graag wandel tegen zonsondergang, werd het voor mij echt genieten. Deze foto’s maakte Roger deze avond in Klein-Gelmen:

Klein-Gelmen, Kiezelstraat

Klein-Gelmen, Daalstraat: het doolhof Foto’s Roger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten