dinsdag 7 juli 2015

Dagelijkse wandeling en routine

Eerst wilden we vandaag naar het Antwerpse rijden voor een afspraak met Hendrik en Sam en daarna zouden we Nany verrast hebben. De plannen werden echter gewijzigd (daarover later meer) en dus belde ik maar naar Nany terwijl ik voor het avondeten zorgde (een stamppot - veel prei, look en ui en 2 kleine aardappelen - met witte pens na een rijke groentesoep). Nany had weer veel te vertellen. En klaagde over een relatief drukkende warmte. Het is dan wel koeler dan de vorige dagen maar inderdaad, de hitte zit nog in huis; én hier ook vervelende vliegen omdat we de neiging vertonen alle deuren open te laten (we zitten hier op de boerenbuiten hé, met in de buurt koeien, schapen enzovoort).

Vandaag hernamen we onze dagelijkse wandelingen. Deze keer (na weer enkele wasbeurten, wat opruimwerk en werk voor de KVLS*) van Klein-Gelmen naar Mettekoven en terug, weer via die bijenkasten. Heel aangenaam.

P7072873 Kan iemand mij vertellen bij welke struik deze bloem hoort? (foto Roger)

Daarna gebruikten we een biertje in de heropende “Kluizenaar”. De vorige uitbaters zijn elders een café begonnen, de nieuwe ken ik niet maar het dienstertje was een mooie meid!

P7072878 Foto Roger

P7072886 Eigen foto

We kregen er enkele regendruppels maar onder onze parasol bleven we droog. Ik verlang eigenlijk wel naar een serieuze regenbui!

O ja, en deze avond, na het avondmaal, heb ik al “mijn” soldaten afgehandeld voor de werkgroep WOI!

* ik kreeg vandaag een brief van een onbekende die me vroeg, ten gevolge van een stukje van Jan Gerits over de Limburgse monografieën in “De Maaseikenaar”, welke exemplaren nog beschikbaar zijn. Dat leverde me toch wel enig zoekwerk op! En deze avond kreeg ik een mail van Edith Oeyen: een Standaardboekhandel wil mijn boek “Marraine” kopen. Vermits de uitgeverij Zuid&Noord niet meer bestaat, wordt mij gevraagd of ik zelf nog exemplaren heb. Dat zal ik morgenavond uitzoeken.

4 opmerkingen:

  1. Josiane,
    Is die bloem geen wilde roos of egelantier. Bestaat in het wit en donker roze. Wanneer uitgebloemd vormt het nogal dikke bollen, en heb mij ooit laten vertellen dat die dan geplukt worden om thee te maken. Ruikt ook lekker.
    Kusje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, egelantier is het niet: die hebben we hier ook, maar die is verschillend. Kusje.

      Verwijderen
  2. Kijk eens bij Rosa Multiflora !
    kusje !

    BeantwoordenVerwijderen