dinsdag 2 december 2014

De eerste sneeuw

Na enkele uren huishoud- en vertaalwerk besliste ik dat het tijd was om Roger wat beweging te geven. Alleen was het toch zo vreselijk koud: de temperatuur is hier vandaag niet boven de 1°C  geraakt!

We zouden dus, ondanks het miezerige weer, nog eens de bus naar Hasselt nemen (in een stad is het altijd iets minder koud dan op de buiten). Weer was het er zo druk! Roger heeft flink gestapt (en ik dus ookGlimlach) maar geregeld gingen we een winkel binnen om ons wat te verwarmen. We keken dan vooral uit naar een tweedjas voor Roger maar die blijkt nergens meer aangeboden te worden. Uit de mode?

Op een zeker ogenblik gingen we een Veritas binnen. Roger had in de etalage een (heel mooie, vond ik ook) vrouwenhoed opgemerkt en wilde mij die doen passen. Ik stribbelde een beetje tegen maar paste hem uiteindelijk toch: hij stond me goed en Roger “beval” me hem meteen te kopen. Tijdens de rest van de wandeling heb ik hem trouwens opgehouden: hij hield mijn hoofd een beetje warmer met die kou.

Rond 15:30 uur vonden we dat we voldoende bewogen hadden maar we wilden wel nog een poosje wachten voor we de bus terugnamen: kwestie van niet weer op een overvolle bus terecht te komen.

Dus werd het een biertje op een van de verwarmde terrassen van de markt, waar ik ook kon genieten van een sigaret… en andere mensen kon observeren. Onder andere een koppeltje vol piercings intrigeerde me. Ondanks al hun “versierselen” straalden ze een zekere voornaamheid uit. Misschien omdat ze zulk mooi Nederlands spraken? Oké, met het typisch slepende tempo van hier maar dat, vind ik, maakt hun taal absoluut niet vulgair.

Hasselt, Grote Markt: in café Pax Foto Roger

Rond 18:15 uur waren we terug thuis en toen begon het serieus te regenen: we hebben weer eens geluk gehad!

Terwijl ik na het koken en het avondeten nog een paar fouten, die Jo nog had gevonden in zijn monografie, verbeterde, op zijn aanvraag een paar afbeeldingen van plaats veranderde (dat betekent telkens alles weer herschikken) en enkele betalingen verrichtte, begon het te sneeuwen! En… de sneeuw blijft liggen. 

Ik hoop maar dat we niet dezelfde miserie tegemoet gaan als in 2010 toen het iets vroeger op het jaar ook al begon te sneeuwen! Bedroefde emoticon

Och ja, ik heb weer geen tijd gevonden om de mails van mijn vriendinnen te beantwoorden. Sorry, “meisjes”!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten